25 augusti 2014

"Det perfekta löpsteget" har....

.....jag börjat jaga! Första lektionen avklarad på kursen med samma namn ledd av författaren till boken som också har samma namn :-)

1 timme och 15 minuter i Skatås tillsammans med 6 personer till som har samma mål som mig, att slipa på sitt löpsteg för att komma framåt snabbare och lättare. Att utvecklas i löpningen!
Det var sjukt roligt och hjärnan gick på högvarv på bussen hem för att memorera övningar och känsla. 
Vi började med att värma upp och att bli filmade. Sen följde diverse övningar med fokus på att trycka fram höften så att kroppstyngden driver framåt. Freefall running! SÅ häftigt när övningarna gör att man känner det så tydligt! Känner känslan av hur lätt ett löpsteg kan vara!:-)
Vi tittade på det han filmade och analyserade i slow motion allas löpsteg och vad var och en behöver fokusera på. "Det syns att du springer långa lopp" sa han "men det kan bli ännu bättre"
"Vilken tur!" var min spontana kommentar. 
För jag vill ju lära mer och bli bättre! Jag ser redan fram emot nästa måndag:-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar