03 mars 2016

3 dagar kvar....

Nu har nedräkningen börjat på allvar och det börjar gå upp för mig att det snart är dags att stå där på startlinjen igen. Vallning är bokat och jag lämnar mina skidor i Sälen på lördag och hämtar dem på söndag morgon. Stålslipning för att få bort microhåren låter grymt! Microhåren måste hindrat mig rejält förra året! Haha, skämt å sido men ändå lite allvar. Jag vill ha de bästa förutsättningarna som går att få i år! Förra året hade jag skidor som var för mjuka för mig och jag tyngde ner dem för mycket. Med 10-12 plusgrader var det ingen bra kombo. 

För två veckor sedan kände jag ju av en begynnande förkylning och drog rejält i handbromsen. Ingen träning och jag stannande t o m hemma från jobbet ett par dagar då krafterna gick åt till att bekämpa baceluskerna som försökte attackera mig. Jag trodde jag vann kampen, gick till jobbet och tränade också lite eftersom jag kände mig bra. Men sen slog det till igen, rejält! Halsont så jag vaknade på natten av att det gjorde ont. Handbromsen i igen och hela helgen blev lugn. Jag som tänkt gasa och att köra Skidome både lördag söndag för att sedan vila och ladda kolhydrater, fett och vätska sista veckan. Men nu blev det vila sig i form istället. Måndag kväll efter jobbet hade jag feber så det blev Ipren och isäng. Tisdagen vaknade jag piggare och det var också första dagen på min nya tjänst på jobbet. Inte läge att vara sjuk! Febern har inte kommit tillbaka, det halsonda är borta och nu är det bara tokhosta kvar och tjock snuva som bekämpas med näsdroppar. So far so good ändå, vaknar piggare för varje dag trots att jag är upp och hostar på nätterna. 3 dagar kvar, sen är det skarpt läge! Ska jag sätta sista delen i En Svensk Klassiker eller måste jag börja om? Nu har jag sagt att jag ska göra det så då ska jag fullfölja om jag så dka hålla på tills jag bli 70 innan jag är klar :)
Väderleksrapporten växlar....från kanonbra till mängder av snö som kan ställa till besvär för både arrangörer och åkare, tillbaka till kanonbra och just nu lite snö som inte känns som det gör så mycket. Och med ett par dagar kvar tänker jag att det hinner växla tillbaka till kanonbra igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar