12 december 2014

346 steg....

......från skrivbordet på min arbetsplats finns en av de saker som gör mig lycklig! Möjligheten att träna! Förmånen att ha så nära till gymet är faktiskt helt fantastiskt och istället för att bli trött efter lunch så ger lunchträningen mig ny energi, en ny start på dagen helt enkelt:-) Men.....om man inte har den möjligheten då? Ja då råder jag starkt till att i alla fall ta en promenad, det ger energi, jag lovar :-)

Just nu fokuserar jag mycket på uppbyggnadsträning för det som komma skall nästa år, framför allt Klassikern där första fokus är starkare rygg och skulderparti inför Vasaloppet. Jag tycker alltid (nästan alltid:-) att träning är roligt, och att ha mål att fokusera på gör det ännu roligare! Har du svårt att hitta det roliga och goa med att träna? Prova att hitta ett mål! Det behöver verkligen inte vara så stora och galna mål som jag sätter upp, det räcker med små mål för att komma framåt och skapa en go känsla för sig själv! 
På måndagen efter att vi var fem tjejer och killar från jobbet som sprungit Stockholm Marathon kom en annan kollega och sa glatt:
"Jag tänkte på er i helgen, att ni skulle springa så långt så jag var bara tvungen att ut och springa! Men jag kom 150m, sen orkade jag inte springa mer så jag fick gå!"
:-) Ja men tänk så häftigt ändå, att vi skulle springa maran inspirerade honom till att ut och springa! Och som jag sa till honom: "150m är längre än ingen meter, och nästa gång kanske du springer 200m innan du måste promenera!" 
Små delmål tar oss framåt och alla har sin egen nivå att bygga målen på. 
Ett av mina små delmål nu är att klara chins där jag lyfter mig själv utan motvikt. Jag klarar det inte än, men jag kommer närmare och jag kommer att klara det:-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar