08 december 2014

Våga vila!

Jag har sagt det förut och säger det igen. Våga vila! 
Jag har under en period kört stenhård styrketräning varvat med tuffa intervaller, men förra veckan blev det inte så många pass. Jag antog en annan utmaning inför vår julfest på jobbet med filmtema och kom på att jag skulle vara Avatar. Hmm...inte helt lätt men jag hade liksom ingen annan idé så det var bara att köra vidare på den:-)
Hur som helst blev det några lunchärenden innan jag var färdig med inköp av färg, öron och linser så träningen fick stå tillbaka. Julfesten blev i alla fall supertrevlig och min utmaning räckte till att vinna bästa kvinnliga utklädnad trots att det var så många som var grymma! På mitt jobb går man verkligen "all in" när det kommer till att klä ut sig :-)

Helgen fylldes sedan med att åka runt och kolla badrumsinredning till det övre badrummet som vi gjort en uppfräschning av, så det blev ingen träning då heller. 
"Oj oj" tänkte jag idag när jag bytte om för att köra mitt styrkepass på lunchen "nu ska vi se hur mycket jag har tappat" Det kändes som det gått lite för många dagar?!
Men döm om min förvåning när jag ökade vikter och/eller repetitioner på varje övning i mitt styrkeprogram och slog rekordet på 1000m på stakmaskinen med 8 sekunder. 

Kände mig hur stark och utvilad som helst i musklerna! Nu blir det full fart ovh tufft schema igen men jag kommer även att komma ihåg att vila! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar