18 augusti 2017

Är man någonsin redo...?


Det har varit oceaner av tid till 19 augusti men i morgon ÄR det 19 augusti! 

Vart tog tiden vägen för alla långpass, alla backpass och all styrketräning som jag skulle göra i sommar? Visst har jag tränat men inte alls så mycket som jag tänkt! Livet kom helt enkelt emellan och dygnets 24 timmar ska räcka till mycket. Men är man någonsin redo för något som detta? Hur tränar man optimalt för en fjällmara samtidigt som livet med jobb och familj pågår? Jag vet faktiskt inte men oavsett så bestämmer jag mig för att jag är redo! 



Kaos före ordning :)

Nu är allt packat, tror jag...och jag har inte så mycket val än att vara redo! Det ska bli ööööösregn så extra strumpor och underställströja har stoppats i små plastpåsar. 



Proviant finns med och all obligatorisk utrustning så som kompass, första förband, visselpipa, regnbyxor, mössa, handskar mm mm 

Det börjar bli lite pirrigt nu faktiskt när jag är påväg! Nojade ur lite och packade det viktigaste i ett stort handbagage. Tänk om det skulle falla på att väskan inte skulle komma fram! 



Det kommer bli tufft men vilket fantastiskt äventyr! När jag såg filmen från tidigare lopp kände jag att jag bara måste göra detta! En kille sprang utför med armarna utsträckta och runtomkring var där bara naturen! 



Vi ska ju inte vinna loppet :) Vi ska bara försöka disponera det väl och njuta av naturen, upplevelsen, den goa tröttheten och känslan som kommer infinna sig när vi är i mål! Älskar känslan av att ha genomfört något som känns! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar