12 januari 2015

A-K, wake up!

Första arbetsdagen efter semestern och jetlagen är tydligt kännbar! Ögonen svider, kroppen känns svag och sinnet vet inte vilken världsdel det befinner sig i.... Tog mig i alla fall iväg till gymet på lunchen och körde lite lätt. Att inte göra det hade bara gjort mig tröttare. Nu blev det lite löpband, lite stakmaskin, lite roddmaskin och lite styrka. Och självklart en planka också:-)

Hur många dagar ska det ta innan jag är mitt pigga jag igen tro? På lördag måste jag ju vara pigg! Då är det dags att ge mig ut på en nätt liten runda från Kungsbacka till Göteborg, ett traillopp på 44 km....

Hmm....hur tänkte jag där egentligen...? En vecka efter semestern.....:-) Nåja, det är som det är, nu är det bara att köra! Det blir en utmaning i sig bara att lägga upp loppet. Jag kommer att ta det lugnt, spara krafterna vid stigningarna och se till att tillföra energi regelbundet. Det är första gången jag springer ett så långt traillopp, och dessutom vintertid! Men jag ser fram emot det, första utmaningen av många under 2015 :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar