10 juni 2015

Plockat fram grejer...känner mig...

....lite pirrig faktiskt:) Bars, gel, godis, extra slang, vattenflaskor, startbevis, kläder, hjälm, sportglasögon, skoöverdrag mm mm....packlistan har fyllts på undan för undan och nu är det avprickning som gäller och att slimma packningen utifrån de förhållanden som det lutar åt. 

Jag kollar väderapparna hela tiden och inser att jag inte är så nervös inför själva utmaningen i sig utan jag är nervös för vädret!!! Det ser så perfekt ut nu! Kan det verkligen hålla sig så?! Att ha tränat i vindar från hell och känt vilken respekt man har för vinden, hur mycket den kan bromsa vår fart så vill jag verkligen  inte möta den på lördag. Just nu ser vi ut att slippa det! :) Vindprognoserna visar hanterbara vindar, solen ska göra oss sällskap större delen av resan runt sjön och temperaturen är behaglig. 
Jag har mumsat pasta och bröd senaste dagarna så jag känner mig lätt svullen, det blir ju lätt så när man vanligtvis inte äter så mycket av t ex vitt bröd... Jag och druckit ordentligt med vatten och saltat gröten lite extra, allt för att få en så bra balans som möjligt. Så, för tillfället känns kolhydratdepåerna fyllda och vätske och saltbalansen under kontroll. 
Det som kan göras innan i form av träning, mat och vila är gjort och jag känner mig redo. Nu återstår bara att köra! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar