17 juli 2014

Även ett blåsigt hav....

.....ett härligt hav att komma hem till efter en arbetsdag. I tisdags bjöd det mig på ett rejält vindmotstånd sista kilometrarna. Det är inte alltid så roligt att springa eller cykla i motvind eller regn men jag brukar motivera mig med att ska man köra ett lopp av något slag så är det inte alltid bästa väderförutsättningarna heller. Har man då tränat i alla typer av väder så är det inget som skrämmer en:-)

Vad som var tuffare för mig var en galet jobbig halsbränna! Har inte känt det innan så det var en ny erfarenhet. Något från min lunchsallad orsakade förmodligen detta och jag har googlat för att försöka lista ut vad! Vill verkligen inte vara med om det igen. Tänk dig att ha en glödhet pingisboll i halsen, ungefär så kändes det! Urk! Det jag kommit fram till är att det kan ha varit paprikan som var boven. Den finns med på listan av livsmedel som kan orsaka halsbränna.... Jag åt en underbart god sallad med goa vänner på en salladsbar där man blandar sin egna sallad. Undvek därför lök och kål som jag annars vet är lite risky i det avseendet men paprikan missade jag. Inte säkert att det var den men annars vet jag inte alls.... :-(

Nu börjar semestern närma sig och jag hoppas på många långa löprundor. Älskar långa rundor då man känner att kroppen jobbar länge! Både under tiden och efteråt! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar