30 juli 2014

Försöker hitta det sköna i att simma...1,5 km i....

.....en blåsig sjö blev det och hela tiden funderade jag på vad det är som gör att folk säger:
"Åh...det är så skönt att simma!"

Nä, simning är inte min grej, har heller aldrig varit det. Visst har jag gillat att bada, busa, göra bakåtvolt från bryggan, bli uppskjuten i luften från någons axlar och att köra chickenfight. Men det är inte samma sak som att simma längd efter längd i en bassäng eller som idag i sjön. 
Nu är ju Vansbro simmet en del av "En svensk klassiker" så jag kommer inte undan! Måste ju känna lite på det och se hur det känns att simma ett par kilometer. Igår mätte vi upp en sträcka på 50 m utanför bryggan och satte en boj i varje ände. Simmade 1 km i går kväll och 1,5 km idag på förmiddagen. Det började blåsa mer och mer, jag fick kallsupar och ont i nacken av att hålla upp huvudet. Ja jag simmar bröstsim! Kan inte crawla, har aldrig haft intresse att lära mig så det är bröstsim och ryggsim som gäller för mig. Spottande, fräsande och svärande simmade jag fram och tillbaka och tänkte att jag kanske får gå en crawlkurs trots allt.... Det har mina väninnor Tina och Louise som jag ska göra klassikern med gjort. Kanske det blir roligare att simma då? Eller...? Men går det över huvud taget att crawla på Vansbrosimmet? Eller är det mest trångt och bökigt? Får kolla upp det där....Tänker i alla fall att jag måste skaffa simglasögon och en näsklämma. Väderförhållanden är ju inte alltid de bästa under lopp så det är positivt att träna när det inte är perfekt. Det gillar jag ju att göra när jag springer! Jag är envis och om jag bestämmer mig så genomför jag det, men visst är det roligare om man hittar glädjen i det man gör. Jag vill också känna "åh vad skönt det är att simma!" 
Ja ja, jag får jobba vidare på det, en ny simrunda i morgon! Men som det är nu så springer jag hellre i tre timmar än simmar i en timme.....! :-)

<!-- TradeDoubler site verification 2449334 -->

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar