04 juli 2014

Det finns måbrasysslor som inte är träning också men...

.....jag måste säga att det kryper i benen nu! Dom vill springa!!!! Jag ska ta en runda ikväll (torsdag när jag skriver detta) eller i morgon. Jag har under de senaste dagarna gjort ett medvetet val att inte prioritera träningen utan prioriterat barn och pyssel. En regnig förmiddag som idag är t ex perfekt för bakning! Älskar att baka, framför allt bröd! Jag tycker det är smått frustrerande att köpa bröd, svindyrt och innehåller bara en massa krafs! Mår därför bra när jag fått baka mitt bröd själv så jag vet vad det innehåller! Idag blev det rågsiktskakor som är grymt mumsiga med smör och ost på :-)

Hemma har vi alltid Bregott, inget bordsmargarin som Lätta eller Becel. Hörde dock något om att även Bregott har lite suspekt innehåll men får undersöka det vidare. Suck....man känner sig verkligen lurad som konsument idag. Vad betalar man egentligen för...? 
Billig kycklingfilé exempelvis, den innehåller oftast bara 70% kyckling och resten är saltvatten, och hör och häpna  socker!! Har ni läst innehållsförteckningen på kycklingen ni köper? Vad gör socker i kycklingfilé??!!! Till och med några av de stora kända märkena har socker i den frysta kycklingfilén även om den innehåller 87% kyckling....
Jag passade på att tappa upp flädersaften idag också som blivit klar. Vi har ett stort fläderträd bakom huset och att göra egen flädersaft hör verkligen sommaren till:-) Visst är det socker i saften också, men det har jag själv valt och det är en produkt man kan förvänta sig socker i och som man kan begränsa intaget av. Men den innehåller inte några andra konstigheter i alla fall. 
Sommarpresenten från jobbet för ett par år sedan blev perfekt att tappa upp saften i :-)

Under veckan har vi hunnit plocka jordgubbar också. Underbart med egenplockade jordgubbar i frysen och jag hoppas hinna iväg en gång till och plocka mer. Vill plocka hallon också, älskar hallon! 

Nu är det fredag och idag tog jag mig en löparrunda också! 10,5 km blev det och det känns underbart att fått röra på benen. Jag har haft det helt underbart med lillkillen, myst, varit ut på utflykter, bakat som jag gillar, mm mm men på kvällen har jag varit rastlös. Jag har saknat träningen och nu efter min runda kan jag också njuta av att softa och mannen får en gladare och nöjdare fru på fredagskvällen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar