06 juli 2014

Crossfit, "på riktig" :-)

Mitt i den gassande sommarvärmen i söndags går ett gäng träningsglada filurer in i Vagnhallen i Majorna för att svettas och lära oss mer om crossfit!

Att träna med det här smått galna gänget är som alltid en förmån i sig! Alltid galet roligt och peppande och så var det även i söndags:-)
Vi fick först instruktioner av Fidde och Fredrik, därefter följde uppvärmning med mer och mindre avancerade övningar. Att ta sig upp baklänges i handstående mot väggen var intressant. Spänn rumpan och magen och gå så nära väggen som möjligt med händerna.

Den övningen ger goeträningsvärken i magen kan jag lova! Därefter följde ett 25 min långt pass där man alternerade med sin partner att köra 15 upphopp på låda, båda fötterna helt på lådan och sträck upp kroppen.

12 push ups med skivstång över huvudet. Teknik, teknik, huvudet mellan armarna och skjut ifrån med benen.

Och så 9 pull ups! Tur det finns hjälpmedel till den! Jag är SÅ klen i axlar och rygg, men ska bli starkare! Såklart!!! :-)

När man kört ett varv var det partnerns tur och så höll vi på i 25 min. Kände inte så mycket först under kvällen men på måndagen smög sig träningsvärken på lite här och där. Det är alltid spännande med nya rörelser för man upptäcker muskler man inte visste fanns :-)
En sak med crossfit är just det. Inget pass är likt det andra! Jag kan varmt rekommendera Vagnhallen CrossFit om man bor i Göteborg och är sugen på att testa! Hur kul som helst och grymt bra allsidig träning som man har nytta av vare sig man är löpare, cyklist, skidåkare, annan idrottare eller helt enkelt bara vill må bra i vardagen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar