21 februari 2015

En märklig känsla, men visst funkade det:-)

När snön inte ville stanna här i Göteborg får man vara glad att det finns eldsjälar som jobbar och fixar så det finns något att åka på ändå. 1,6 km konstsnöspår av helt okej kvalité i Skatås gjorde att ett par timmar lätt kunde tillbringas i spåret. Runt, runt, runt....Jag kom dit strax efter 11 och då hade Tina och Louise redan hunnit åka ett tag, men det blev ett par varv tillsammans i alla fall innan dom var klara. 
Sen kom det mer och mer folk och första tanken var att det var segt att trängas med en massa folk på ett kort spår, men tvärtom var det riktigt roligt och socialt. Man lär nästan känna varandra :-) Uppmuntrande leenden mot varandra när man möts och lämna företräde om någon kommer med full fart. "Bra jobbat, kämpa på" ropade en kille när vi möttes. "Detsamma" hann jag ropa innan vi var långt ifrån varandra åt varsitt håll. 
Och bara det lilla, lite peppning, det gör ju en glad, ger lite extra energi! 
Jag var annars rätt trött i musklerna idag. Har kört tuff styrketräning under veckan och ganska hårt på stakmaskinen och det kändes... Tänkte dock att så här trött kommer jag nog att känna mig efter 4...5...6 mil eller så också när det är skarpt läge...så...det är bara att köra på! Att träna psyket är som sagt inte underskattat :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar