02 mars 2015

Nedtrappning och uppladdning har börjat!

Idag körde jag på med tung styrka för ben, axlar, rygg och triceps och även stakmaskinen fick sig en match!

Nu börjar dock nedtrappningen för att vara fräsch i musklerna till på söndag så inga fler tunga pass under veckan.
Eftersom jag vet att jag är dålig på att äta under lopp hade jag tänkt göra en mer avancerad kolhydratladdning denna gång med att tömma glykogendepåerna för att kolhydraterna sedan tas upp bättre vid laddning. Men att få till ett minst 90 min långt pass som inkluderar alla muskelgrupper som används under Vasaloppet funkar inte för mig dessa dagar med mycket jobb och när man bor där man bor så skidåkning inte är aktuellt. Därför får det bli enbart påfyllning och därtill mycket vätska.
Kolhydraterna binder vätska som sedan frigörs när man gör av med kolhydraterna. Hur fiffigt som helst;-) Träningsmässigt har jag nu gjort det jag kan så resten får lämnas till dagsform, energiintag och vallning, och som det ser ut nu kan det bli en nog så tuff utmaning att få vallan rätt :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar