22 mars 2015

Inte för att seeda mig men....

......det är ett gott träningspass kryddat med loppfeeling och medalj! Idag är det dags för Göteborgsvarvets seedningslopp!

Började min morgon med anmälan till nästa års Vasalopp, på det igen bara! Min man tycker att jag borde köra mer safe och ta Öppet spår, slippa trängseln i första backen där man tappat tid. Ja visst har han en poäng där....han brukar ha sunda åsikter och ofta (inte alltid) rätt. Får hoppas att han missar att läsa just det här inlägget. Haha:-) Men....det finns lite olika aspekter som gör att jag vill köra just Vadaloppet. Dels bara känslan av att faktiskt ha åkt VASALOPPET, och få Vasaloppsmedaljen! Ja ja, jag vet....Öppet spår är också Vasaloppet, men ändå inte....Jag vill ju ta revansch på riktigt! Med tanke på Klassikern tänker jag dock köra Engelbrektsloppet i februari. Även om det känns lite "fusk" eftersom det bara är sex mil så räknas det trots allt in i En Svensk Klassiker. Och om jag klarat alla andra lopp innan och blir sjuk eller skadad till Vasaloppet så kan det vara bra att ha kört Engelbrekt. 
Borde kanske anmäla mig till Öppet spår också! Funderar på det.....gick inte att komma in på en lång stund i morse bara så jag får prova sen. 
Nu är det som sagt dags för Seedningsloppet! Är inte i form för att seeda mig då jag behöver komma under 50 min på milen då, sprang 50,08 förra året men var i bättre form då så jag tar dagens lopp som ett kryddat träningspass och lite folkfest som det är på alla lopp:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar