07 mars 2015

Stämning, pirr och go känsla:-)

Nu är vi framme i Mora och installerade i en skola. Skidorna är lämnade till proffs för första fästvallan och det lär ju bli fler efter resans gång med tanke på väderprognoserna.... Förberedande slipning och glidvalla ordnade Åkes sport och service i veckan och jag håller tummarna att dom fick till ett grymt glid som jag har nytta av i medvinden:-)

När vi fått upp våra liggunderlag, sovsäckar och organiserat lite med packningen så gick vi bort till mässområdet. Vi pratade med utställare, kände på känslan och hämtade mina coola Oakley som jag fått äran att prova! 10 st av 2500 sökande och jag är en av dom! Så himla roligt! Och sen får jag behålla dom! :-) Jesper på Oakley var trevlig, kunnig och gav bra tips. Blir spännande i morgon! 
När vi kom tillbaka till skolan var det dags för mat, pasta förstås och nu några timmars sömn innan det är väckning kl 02.30, frukost och avresa mot Sälen! 
Vallateamet blir dock vakna ett tag till...:-)

En mer utförlig story om min resa kommer efter loppet :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar