12 april 2015

Jaha, satte visst upp ett nytt mål...

....bara sådär....:-) Var ut på en löparrunda idag och hade väl egentligen tänkt mig en långrunda, men jag omvärderade den tanken pga lite sömn, lite mat och mycket att hinna med här hemma med familjen och landade i en lugn mil istället. Under den milen hann jag ändå tänka en del (som alltid) och en tanke som plötsligt dök upp var att innan sommaren är slut ska jag sätta PB (personbästa) på milen! Mitt PB är 50.08 och det sattes på Göteborgsvarvets seedningslopp förra året. En minut snabbare än årets tid. 50.08 är i alla fall det PB jag minns och som registrerats. Jag börjar ju bli så gammal nu att jag sprang redan på den tiden man sprang med vanlig klocka eller möjligtvis ett stoppur!
:-)
Jag vet faktiskt  inte riktigt vad jag sprang milen på på den tiden så jag räknar 50.08 som PB och målet som jag ska nå innan sommaren är över är att springa milen på under 50 min. 
Men idag blev det som sagt en mil i ett lugnt och behagligt tempo. Jag insåg samtidigt att det är dags att lägga undan vinterlöpartightsen för de var alldeles för varma idag, det är ju vår! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar