01 augusti 2015

ÄLSKAR ÄLSKAR ÄLSKAR MORGONEN!

Att smyga upp innan andra vaknar, dra på löparkläderna och ge mig ut på en runda innan frukost är något jag fullkomligt älskar! Jag älskar morgonen! 

Lugnet! Vetskapen om att ha en lång dag framför mig med en go känsla av att ha väckt kroppen med ett träningspass som ger energi för resten av dagen. Mot slutet av mina morgonrundor längtar jag efter frukost! Det driver mig att orka de sista kilometrarna även om kroppen börjar gå tom eftersom jag inte tillfört någon energi innan. Jag har nästan alltid lite kvar att ge på slutet och känslan att orka öka sista kilometern är skön. Idag gick milen på 52.39 efter en första kilometer på 5.55 minuter och den avslutande på 4.51. En tallrik havregrynsgröt smakar aldrig så gott som efter ett morgonpass, och en smoothie på det är pricken över i. 

Min svärmor tycker smoothie är ett krångligt ord så här i stugan får det heta bärmojs:)
Yoghurt, banan (ekologisk), fryst mango, blåbär, havregryn och chiafrön fyller på energin och jag lägger mig i solstolen en stund med Runners World innan det är dags att åka på 93-års kalas för min mans mormor :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar