13 april 2014

Jag är beroende av min gröt!!!

Jag har insett det nu! Insett vilken skillnad det blir på min dag när jag börjar den med gröt och när jag inte gör det!

Vi äter alltid havregrynsgröt på vardagarna, men på helgen brukar vi "lyxa till det" med naturell yoghurt, ibland vanilj eller jordgubb trots sockret men det är ju ändå helg:-)
I yoghurten lägger vi massor med nyttigheter och godsaker beroende på vad som finns hemma. 
Banan, hallon, mango, blåbär, chiafrön, linfrön, solrosfrön, kokos, hemmagjord müsli, ekologiska russin är lite exempel på goda tillbehör. 

Men trots alla dessa godsaker så dröjer det inte länge förrän jag är hungrig igen! Känner att något liksom fattas.....och har insett att det är gröten!
I morse fick det alltså ändå bli gröt för mig trots att det är söndag. Men gröt kan också vara lyx! Idag proteinboostade jag den genom att röra ner ett ägg i slutet av kokningen. Man kan om man vill även krydda med lite kardemumma, det gjorde jag inte i dag men det blir mumsigt!
På gröten blir det riktigt gott med mosad banan, kanel, kokos och mandelspån!
Testa vet jag! Och tipsa mig gärna om din godaste gröt!

Nu ska jag ge mig av ut i solen och springa långt, laddad av energi från min gröt! Liten rapport från veckan som varit kommer senare och tills dess, ha en riktigt bra söndag! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar