11 november 2014

15 km med sol, vind och vatten...

.....höga berg och djupa hav..." på repeat i mitt huvud. Texten stämmer så väl med hur mina rundor ofta ser ut, och allra helst i detta växlande väder. När jag varit ute ca 1,5 timmar har solen hunnit visa sig och regnet har strilat ner, jag har sprungit längs havet och upp för långa sugande backar. Denna rundan flöt på, kändes enkel, fokuserade på tekniken, ner med axlarna, fram med höften och falla framåt. Fötterna landar under kroppen och man känner flytet. En underbar känsla, kändes som att jag kunnat fortsätta så länge länge. Men jag ville hem också, hem till familjen så jag svängde av för att efter ca 13 km få en go uppförssträcka på sisådär 800 m. Där är det svårare att fokusera på tekniken, det suger i benen och jag fokuserar framåt, uppåt mot slutet av backen. Tänker att det stärker! Visualiserar hur jag springer förbi löpare efter löpare över Götaälvbron och så är jag uppe! Stärkt av att jag inte gav upp har jag sedan en skön anslutning på dryga kilometern som sluttar lätt utför och är en perfekt avslutning där jag höjer tempot och bara kör! När jag är hemma är det dock lite kvar till 15 km så jag rusar förbi hemmet ytterligare ett par hundra meter för att få ihop sträckan! Grannarna tror nog man är lite tokig ibland, men att stanna på 14 km och 800 meter är otänkbart! :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar