20 november 2014

Jag har en plan....tajmad och klar....:-)

Det är fokus starkare som gäller nu!  
Det är mörkt ute och kvällarna är "kortare" och med det blir det lite svårare att ge sig ut på ett längre pass på kvällen. Men det känns inte så viktigt just nu att få till dom riktigt långa passen utan nu är det fokus på att bygga upp. Att bli stark! Inför första utmaningen i Klassikern som blir Vasaloppet för våran del behöver jag bli starkare framför allt i ryggen. Det är en flack bana har jag hört och mycket stakning i skidåkningen vilket i och för sig känns helt okej, men i 9 mil så krävs det en del styrka och uthållighet i musklerna. Min svagaste del är just rygg och axlar så därför är lunchträningarna perfekta att utnyttja till styrkepass med framför allt mycket mage, rygg, axlar och ben. Jag maxar vikterna nu och redan efter ett par pass har jag kunnat öka och känner mig starkare. Det ger mersmak och jag längtar redan till nästa styrkepass! 
Känns gött att ha en plan, ett fokus för vad man vill åstadkomma med träningen, det för en framåt och motiverar att dra på träningskläderna och köra 😃

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar