11 november 2015

Rough backyard, great gym

Det är stökiga dagar på jobbet nu! Lufthansa strejkar och det är inte alltid lätt att hitta alternativ för att få hem eller iväg våra kunder. När arbetsdagen är intensiv känns det extra lyxigt att ha ett grymt ställe att rensa tankarna på så nära att man hinner träna på lunchen! Nu är det fokus Vasaloppet som gäller! 


Jag kommer fortsätta löpträningen för konditionens skull och idag blev det ett svettigt intervallpass på bandet följt av lite benstyrka. Annars blir det mycket fokus på axlar och rygg kommande månader. Det är där jag är svag, eller till och med klen :) Även magen ska stärkas! 

Det är roligt att ha något att fokusera på, ett mål att bygga upp träningen kring. Vad behöver jag förbättra för att ge mig själv de bästa förutsättningarna att må bra och känna mig stark i vardagen och göra utmaningarna möjliga? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar