24 juni 2014

12 km och 12 övningar kl 12 :-)


Kanske inte bästa tiden att ge sig av på en löparrunda när solen står som högst, men än är inte högsommarvärmen här och molnen drog in efter en stund så det gick fint. Ibland kan man inte välja när rundan ska bli av men har man bestämt sig för att den SKA bli av så blir den det, oavsett tid :-)
Det är dags att trappa upp intensiteten nu, vänja kroppen att träna oftare och längre igen. När man efter långlopp gett kroppen den välförtjänta vilan märker man när man kör igång igen vilken färskvara det är! Flåset har förmodligen inte försämrats så mycket eftersom jag inte varit helt utan träning så länge men när intensiteten ökar känner leder och muskler av det. 
Jag cyklade till jobbet en dag förra veckan, sprang 12 km i söndags, var tillbaka på gymet på lunchen på måndagen och körde intervaller och cyklade till jobbet idag igen. 

Känner mig motiverad att få regelbundenhet i träningen igen och ser fram emot nya utmaningar. 
Har DU tänkt att träna idag? Är det "mycket"....vet inte om du hinner....? Gör det bara! En 15 min promenad, hoppa av bussen ett par hållplatser före den vanliga. Kvällen är ljus, ge dig av ut en stund när barnen somnat, eller ta med barnen? Eller varför inte köra knäböj vid spisen medan du lagar maten. Då står man ju ändå bara där!
Kom ihåg att den lilla rörelsen är bättre än  ingen rörelse alls, och sen mår man finemang!

Det är bra att tänka lite knasigt också, få saker för sig som att eftersom klockan var 12 skulle jag springa 12 km och göra 12 styrkeövningar! 
Knäpp? Ja lite, men jag har skoj:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar