03 december 2015

Att våga släppa taget....

Ja att våga släppa taget kan vara svårt i många avseenden. 
Det kan handla om en kärlek där man länge hoppats att allt ska bli bra igen men till slut inser att man måste släppa taget. Det kan handla om någon nära som gått bort och till slut måste man släppa taget om sorgen och gå vidare för det är vad den personen hade önskat. 
Det kan handla om jobb, man känner att man vill göra något annat än det man gör men där man är så är det tryggt. Då kan det handla om att våga släppa taget om den tryggheten och kasta sig ut. 

Jag har varit med om och också lyckats ganska bra på alla ovanstående punkter och jag vet att om jag skulle behöva så är jag stark och klarar det igen. Det finns substans i uttrycket det som inte dödar det härdar och med rätt fokus kan man träna sig starkare både psykiskt och fysiskt. 
Att våga släppa taget kan också handla om mindre allvarliga saker, som när jag möttes av en 8 meter nymonterad monkeybar på gymmet, MB Newbody vid Holmen. Jösses! Den satt högt upp, den var hal och det var långt mellan stegen. Igår vågade jag inte släppa taget!!!

Kommer jag att våga släppa taget en dag och gå hela vägen, alla 8 meter? Ja det är klart jag kommer klara det! Fokus, träning, vilja och tålamod!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar