29 december 2015

Tisdag och all in... :)

Ledig och uppe före tuppen! Mannen jobbade hemma så jag kunde få sticka iväg utan att vänta tills lillkillen vaknade som jag skulle behövt göra annars. Stora sonen sov hos flickvännen och lillkillen är fortfarande lite för liten för att vilja vakna själv hemma. Klockan ringde 05.45 och jag smög upp, hällde upp kaffet som redan var klart i vår grymma kaffebryggare med timer och slog på plattan på spisen där gröten var förberedd i kastrullen. Kläderna låg framlagda så jag klev i skidkläderna, åt min gröt och mixade en smoothie med massa gott i. Yoghurt, banan, havregryn, chiafrön, färsk ingefära, fryst mango och frysta blåbär. Hällde upp i en bägare som jag tog med samt i två muggar som jag ställde i kylen till mannen och lillkillen. I min blandade jag även i en tesked ärtprotein. 

06.30 smög jag ut genom dörren och körde till Skidome där Tina och Louise mötte upp. 

Man har förut trott att banan var 1,2 km men det har visat sig att det var fel så den är bara 1050 m lång. Vi körde 10 varv och tog sedan en paus med för min del smoothien och lite kaffe. Mysigt att så tidigt på morgonen sitta och småprata om allt möjligt medan vi fyllde på energiförråden. 5 varv till blev det därefter och alltså nästan 1,6 mil. Det var ganska bra före idag, -4 i hallen och på raksträckorna höll det sig helt okej hela tiden. I svängarna var det dock moddigt och bitvis isigt där under modden. Det tråkiga med Skidome är just alla svängar. Man får liksom aldrig upp flytet eftersom raksträckorna är så pass korta. Längtar efter riktig snö och riktigt långa fina sträckor att njuta och få lite flow på. 
Bilden är från när vi var i Norge i våras

Direkt från Skidome åkte jag till gymmet bredvid jobbet och körde Patriks Cagefit pass. Det är så grymt roligt och inspirerande att man inte vill missa det och idag var även Malin där och peppade! Madde och Carro från jobbet var också med och vi körde järnet så svetten lackade :)

När vi var klara fanns det några minuter över så Patrik drog med oss ut till monkeybaren och pushade alla att testa. Aaaah jag blir galen! Jag bara SKA klara den snart! Innan 1 april har jag sagt :) Nu gick jag i alla fall 3-4 steg innan jag tappade greppet. Har man för lite fart och tvekar så blir det för tungt för mina klena händer. 

Efter passet var det otroligt skönt att komma hem, duscha och äta!!!!
En grymt bra träningsdag var gjord och massor kvar av dagen! Älskar att komma upp och sätta fart tidigt på morgonen!

Hann få lite smått och gott gjort i hemmet också innan vi på kvällen landade i soffan och började titta på serien Homeland som vi totalt missat men som alla säger är SÅ bra. Och jag kan väl säga som så att efter att ha sett tre första avsnitten så är vi fast :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar