01 januari 2016

2016 - Jag vill inte ge något Nyårslöfte....jag väljer...

.....istället att tänka mål och att fortsätta ha en positiv inställning till livet. För hur många nyårslöften har inte gjorts och sedan brutits...? 

Jag tror det är viktigt att fundera på vad man vill uppnå i ett mer långsiktigt perspektiv. Handlar det om en roligare arbetsvardag? Handlar det om träning och att ta hand om sig själv? Handlar det om att vara mer närvarande för sina nära och kära?

Jag avslutade 2015 med något jag älskar! Att springa, och att umgås med min familj och med fina vänner! Jag och Anna tog bilen in till stan och sprang medan männen började med förberedelser för kvällen:) Sylvesterloppet bjöd på lite blåsigt och kallt väder, men vad kan man förvänta sig den 31 december? Det var ett trevligt lopp trots att jag var trött och stum i benen från tisdagens skidåkning och Cagefit pass så att det samtidigt var lite tungt. Jag brukar nästan alltid ha mer att ge sista kilometern eller två på mina träningsrundor och även på lopp, men nu var det stopp. Jag kunde bara fortsätta i samma tempo som jag hållit hela loppet och sprang in på 53.05. Nåja, som sagt, det var trevligt och det var ett gött sätt att avsluta året med en medalj tillsammans med en vän. Motivet Svettekörka är för den delen Göteborgs nya bastu :)

Efter loppet åkte vi hem. Lite att äta, duscha och så svida om till finare kläder för att sedan gå upp till våra vänner. Där åt och drack vi gott, gick ut i grannskapet vid midnatt för att se på fyrverkerier och önskade varandra ett Gott Nytt 2016! 

Klockan blev mycket men då vi alla är väldigt måttliga med alkoholen så mår vi finfint idag! Jag fick även en fin frisyr av lilla Elvira 3 år :)

Mina mål för 2016 kommer att vara:

Fortsätta älska och uppskatta min familj och ha gemensamma mål och beslut kring vår tillvaro och våra intressen. Lyssna på varandra och stötta varandra i vad vi vill göra och uppnå. 

Fortsätta träna för att jag mår så himla bra av det, får energi och tycker dessutom att det är roligt. Jag kommer även ha som mål att förbättra mig, för det är sån jag är. Jag vill bli bättre och utvecklas. Att inspirera andra till att känna om inte samma som mig så i alla fall lite av det jag känner. 

Utvecklas i arbetslivet. Jag måste utvecklas för att tillföra mest för både mig själv, min arbetsgivare och för kunder. Mitt mål 2016 är att trots att jag har det bra och trivs med det jag gör fortsätta söka den del som jag just nu saknar. Utveckling! 

Slutföra En Svensk Klassiker. Engelbrektsloppet och/eller Vasaloppet ska ge mig min första Klassikermedalj! 

Öka min rörlighet genom yoga, det kommer att gynna både min idrottsliga tillvaro och vardagen i sig. 

Rensa bort saker omkring mig. Organisera upp de delar av hemmet som inte är färdiga för att slippa lägga energi på att leta efter saker eller känna frustration över att det är rörigt på vissa ställen. Nu ska sakerna ut! Och jag har redan börjat :)

Mitt mål är också att fortsätta vara en obotlig optimist som vägrar ge upp hoppet om att världen är vacker!

Gott Nytt 2016 mina vänner!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar