21 januari 2016

-12 och snö, en baggis för Rootcamp:)

Onsdsg kväll och termometern visar på -12 grader när jag ger mig av och i Göteborgs fuktiga klimat är det kallt! 

Det är dags för mig och Jenny att hålla prova på pass för Rootcamp som drar igång camp #1 nästa vecka och jag tänker att det kanske inte kommer så många i den här kylan. Min kollega Jack som bor nära ska haka på och han och Jenny kommer samtidigt förbi hos mig och vi joggar tillsammans till mötesplatsen vid Billdals Park. Det knarrar gott under skorna och det är helt underbart! När vi kommer fram står redan några och väntar och en efter en ansluter. Vi är till slut 16 stycken inklusive mig och Jenny som trotsar kylan och kör 400 styrkerepetioner med burpees, armhävningar, mountainclimp, grodhopp mm mm plus intervaller. 

SÅ imponerad att så många kom och jag hoppas vi får se flera av de som testade när vi drar igång camp #1 på onsdag nästa vecka. Att komma hem efter ett gott träningspass ute i friska luften är underbart! En varm dusch, något att äta och hettande kinder! I love it :)
www.rootcamp.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar