15 oktober 2015

Äntligen lunchträning igen!

Åh vad jag har saknat lunchträningarna! Idag öppnade äntligen det nya gymmet MB New Body Holmen i huset bredvid jobbet. Patrik och Malin har gjort ett grymt jobb med Actics lokaler, skapat sin egen stil och utrustat med sprillans nya redskap! Inte många fötter som satts på plattan innan mina! :)
Nu äntligen får jag börja bygga styrka på riktigt igen, nu ska knät bli starkt och nu börjar också fokus Vasaloppet så även överkroppen ska få sin beskärda del.



Jag vill bli starkare framför allt för att undvika skador. Ett slående exempel är ju just mitt löparknä som kom som ett brev på posten när sommaren kom, gymmet stängde och styrketräningen minskade. 
Jag vill undvika skador för jag vill kunna göra alla de här roliga och ibland lite tokiga utmaningarna, för när jag får träna, utvecklas och utmanas mår jag som allra bäst. En tillvaro utan träning gör mig trött, nedstämd och omotiverad till saker över huvud taget. 
Mina arbetsdagar kommer nu att kunna förgyllas med mer än bara mina goa kollegor och goa kunder, nu kommer lunchtimmen kunna utnyttjas till fullo! Träna, rensa hjärnan, duscha och en nystart på dagen! Det här blir kanoners :)


Ä

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar