25 oktober 2015

I skydd av mörkret vågade jag mig ut, med...

.....en märklig blandning av träningskläder och utrustning. Löpartights och tröja, cykelhjälm, skidhandskar, skidskor och stavar. Kansle kan sätta badmössan under cykelhjälmen så har jag användning av utrustning som hör till alla Klassikerlopp. Haha :) Och så var det ju rullskidorna då, det nyaste inköpet i min träningsutrustning. Det är några veckor sedan nu som jag köpte dem för det var så otroligt bra pris, men har inte provåkt förrän idag. Har inte kunnat bestämma mig för om jag skulle behålla eller skicka tillbaka, bra eller livsfarlig träning liksom... :)

Jag bestämde mig i alla fall för att behålla dessa då jag trots allt bor i Göteborg och det brukar oftast inte vara sådär överdrivet mycket snö här. 
Jag började med några trevande stakningar, fram och tillbaka på en kort sträcka nära huset. Kände dock snabbt att det kändes bra, skidorna var stabila och jag vågade ge mig av en bit. Vände efter ca 1 km och åkte hemåt igen. Så totalt 2 km blev det. Det gick inte fort, men det känns att det är riktigt bra träning faktiskt. Det känns tydligt hur man måste sätta i stavarna för att få kraft framåt. Jag ska snart våga ge mig av en dag i dagsljus och ut på en lite längre utflykt :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar