21 oktober 2015

Vakna med huvudvärk...

...är aldrig roligt. Nu har jag turen att inte ha problem med så hemsk huvudvärk som migrän men ändå tillräckligt för att det inte ska bara en behaglig start på dagen. Tisdagen bestod av kundmöte hela eftermiddagen, ett mycket bra och intressant möte och därefter middag. Även den supertrevlig men klockan hann bli över 23 innan jag var hemma. 
Alvin kommer gärna intassande till oss på natten och hur mysigt det än är så är det inte alltid lätt för mig att somna om och den lille som inte är så liten längre nu när han är 9,5 tar ändå plats. Ofta ligger jag längst ut på kanten och sover inte jättebra och varje morgon efter en sån natt frågar jag mig varför jag inte leder tillbaka honom till sin säng igen. Han skulle inte märka något för han sover ju, men jag har helt enkelt inte hjärta att göra det ändå :)
Hur som helst var jag så himla trött när jag vaknade och huvudet bultade. Mm å vin till middagen tänker ni, då blir det så. Ja visst var det lite vin till middagen men ett glas är inga mängder så den stora boven var för lite sömn och för lite vatten.  Jag kunde se när jag var på toa att jag låg back på vätska och såg till att dricka ordentligt under förmiddagen. När lunchen kom gick jag över till gymmet även om det tog emot lite men när jag var där kändes det lika gött som vanligt. Jag och min kollega Helene tog sällskap och började med några minuters rodd som uppvärmning. Redan där kände jag hur huvudvärken började släppa. Körde sedan bestyrka och rygg och undan för undan kändes det bättre och bättre och jag blev piggare och piggare. Avslutade med 1 km på stakmaskinen innan dusch och så tillbaka till jobbet igen. Piggare, gladare och utan huvudvärk! Massa vatten och lite träning, så enkelt det kan vara ibland :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar