19 januari 2014

1 januari 2014, en bra dag för bloggstart:-)

1 januari 2014. Känns som en bra dag att starta en "må bra blogg"!
Jag älskar att skriva, det är förlösande på något sätt, nästan lika avkopplande som en löparrunda. Man rensar hjärnan, låter tankarna flöda...
Jag har påbörjat ett par andra bloggar också....lite i hemlighet.....
Började redan för några år sedan men har inte varit redo att släppa dom. Får väl se....en dag kanske....eller så vävs dom in i denna....vi får se:)

Den här får i alla fall gå live, idag....första dagen på 2014! Ett år på vägen mot En Svensk Klassiker 2015!
Nej, ingen tjejklassiker inte, ska det vara så ska det vara "på riktigt". Vi går "all in" :)
Vi är jag och tre andra modiga tjejer. Anna, Tina och Louise och jag hoppas att jag har dom med mig hela vägen!
Tina påminde mig efter att vi bestämt detta att vi faktiskt pratade om det redan för sisådär 9 år sedan:)

Det här året blir förberedelser och pepp, och på vägen ska minst en halvmara och en helmara genomföras. Till Göteborgsvarvet och Stockholm Marathon är anmälningarna klara, få se vad mer man kan hitta på:)

Det blir en rolig och spännande resa, och ännu roligare när man gör det tillsammans. Att uppmuntra och stötta kommer att bli en del av resan och vem vet, kanske fler blir inspirerade och hakar på oss efter vägen.
Tänk vilken känsla när sista etappen är gjord, när man klarat det! Vasaloppet, Vättenrundan, Vansbrosimmet och Lidingöloppet...!
Men som sagt, det är några steg som ska tas på vägen dit och det gäller att träna och motivera sig för varje delmål! Och det börjar NU!

Julen har varit underbar! Underbart lugn och skön med mycket familjemys!
Tre löparrundor hann jag också med, en på milen, en på 13 km och igår, årets sista dag blev det 15 goa km!
Det gick trögt i början ... var lite stum i benen men efter 2,5 km mötte jag ett par vänner jag inte träffat på länge. Jag stannade givetvis till och pratade en stund och åh så varm och glad jag blev av att se dom! TACK goa Jens och Lotten för energin som tog mig resten av vägen. Tänk vilken energi man kan få av människor man tycker om! Och bara för att vi möttes igår så blev det av att jag och Lucas promenerade förbi på en kaffe idag :)

Nä, nu ska jag inte uppehålla er längre om ni orkat läsa så här långt. Det blev mycket text så här första dagen:)
Nu är dags att krypa till kojs, i morgon är det jobb igen efter 1,5 v ledighet. 
Jag är SÅ glad och tacksam att jag har ett jobb jag trivs med, då är det inte lika svårt att motivera sig till att kliva upp i ottan och skutta på bussen till stan:-) 

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar