07 januari 2014

Vardagen är tillbaka.....

Idag märktes det att den goa ledigheten var över! Fullt med folk på bussen och full rulle på jobbet! Behöver ju knappast titta på klockan och önska att dagen ska vara slut i alla fall utan snarare att det gick lite långsammare...:-)
Nu hör jag till dom som är lyckligt lottade och trivs på mitt jobb så med ett nytt år och ny energi kastar jag mig nu över nya utmaningar som gör vardagen spännande!
Ibland tänker jag att jag bara borde jobba i lugn och ro....inte hela tiden grotta in mig i saker, känna att det måste hända något! Se förändring, utveckling och lösningar! Lägga mig i....
Men...det är väl bara sån jag är helt enkelt. Det blir ju tråkigt annars! Det är ju trots allt ganska många av dygnets timmar man tillbringar på jobbet så varför inte se till att göra nåt av det! Se utmaningar och möjligheter istället för hinder och problem! Det blir liksom roligare då:-)

Ledigheten har ändå gjort gott får jag säga! Massor av familjetid och eftersom vädret varit som det har varit så har det blivit mycket mystid hemma. Jätteskönt faktiskt!
Häromdagen hejade vi på småkronorna tillsammans. Efter matchen gick Alvin upp och la sig och när vi tittade till honom sov han sött. Undrar om han drömde om VM-guld :-)

Några löparrundor har ledigheten bjudit på och även Lucas hängde med ett par dagar faktiskt. Han börjar dock med lite kortare sträckor än mig men han är nog snart ikapp!
Igår när han fyllde år fick han nya löparkläder så nu måste han ju fortsätta :-)
Men bästa presenten var nog ändå från Alvin.....Ett fiskedrag som han valde ut själv och slog in. Det ska pappa få grymma öringar på i vår! 

Pulsklockan då? Den fina i det stora paketet! Jo den är testad och funkar fint! Jag har inte testat maxpulsen ännu men efter rusch i lång backe var pulsen uppe i 168 och då hade jag mer kvar. Alltså bör min maxpuls ligga lite högre än formelns 170 i alla fall....Jag får ladda ordentligt med bränsle och sömn och göra ett riktigt test snart!

:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar