12 januari 2014

I glatt samförstånd säger man utan ord: Vad grym du är!

Underbara helg! 
Sov tyvärr inte så bra som jag hade hoppats natten mot igår, ibland är det bara så....vaknar många gånger, får lite halsbränna och svårt att sova. Förmodligen lite för mycket ost på fredagens kvällsmat så det blev aningen för fett, då säger min kropp gärna ifrån på det sättet. 
Men, jag var ändå pigg under dagen och efter en go morgon blev det fotbollsträning för lillkillen. 7 plusgrader i januari, helt galet! Men gott att slippa frysa på fotbollsplanen:-)
Därefter blev det min tur. Medan mannen åkte iväg och handlade mat mm gav jag mig ut på en lugn återhämtningsrunda efter veckans ganska tuffa lunchpass. Joggade lugnt runt i 5 km, delvis genom vår vackra Billdals Park.
Lite stretching och sedan vidare ut och kolla läget på Killingholmen innan jag sprang hemåt.
Det är så härligt när man är ute och springer och möter andra som springer eller rör på sig på ett eller annat sätt!
Man hälsar liksom i glatt samförstånd och utan ord, med bara ett leende säger man:
"Vad grym du är! Kämpa på!" :-)
Avslutade lördagens träning med en planka på ca 2,5 min. Suck...har tappat där, brukade innan jul ligga runt 3 min. Skärpning! :-)
Efter rundan fyllde jag på reserverna med lite ris och hemlagad Tom Ka Gai med sting i! Mmm....
Resten av dagen gick åt till att plocka bort julen för den här gången. Både skönt och lite vemodigt tycker jag....
Jag pussade en liten tomte hej då när jag la ner honom i lådan....Den tomten påminner mig om både min farmor och min mamma. 
Julen var liksom min och mammas högtid med mycket mys dagarna innan Julafton,  men efter att mamma gick bort år 2000 blev julen helt enkelt aldrig den samma mer....
Men den är ändå mysig, lugn och stilla. Och det är väl så julen ska vara, en tid för avkoppling och eftertanke och tid för varandra. Och det har vi verkligen haft mycket! Med skitväder har det inte varit någon stress att skynda ut för att hitta på saker utan vi har varit mycket inomhus och tillsammans.
Men nu är julen slut för den här gången och när granen klipptes ner var katten fundersam. Vad gjorde vi egentligen med hennes gran som hon haft så mycket skoj med....? :-)
Lördagkvällen bjöd på lite protein och D-vitamin boost......
....och sedan slappa i soffan till "Det största äventyret"
Erica Johansson säger när de vunnit:
"Vinna är det bästa jag vet!"
"Men" utbrister Alvin" hörde ni vad hon sa?! Ens barn är ju det bästa man vet!"
Och ja, så är det ju! Han är klok vår lille pojk :-)
Nu är det i skrivande stund söndag kväll och dagen har varit en riktig Måbradag med familjen. 
Dagen började med lite snö!!!! Väldigt lite snö :-)
Vi slog till med en bio, en lååååång bio!
Hobbit 2 som varade i nästan tre timmar. Alvin klarade det bra tidsmässigt men satt med mössan på hela filmen för det var gött att kunna dra ner den när orcherna kom och det blev lite läskigt:-)
Nu har temperaturen sjunkit och det är närmare -9 ute! Stor skillnad från gårdagens +7! 
Det blir gött i morgon att slippa regnet på tvären! Det blir vantar och mössa på och ge sig av till jobbet, laddad för en ny arbetsvecka med goa lunchträningar efter en välbehövlig vilohelg. Kommande vecka blir det fortsatta intervaller, styrka och mera löpning!
Hopp o hej :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar