03 maj 2015

En tant med fokus Vätternrundan:)

Söndagmorgon och härligt väder! Dags att ge mig ut på en lite längre cykeltur eftersom jag ju måste få ihop några mil innan den 13 juni...! Jag åt en gooooo grötfrukost med chiafrön, mosad banan och kanel och strax efter nio var jag redo. Jag hade dragit på mig cykelbyxorna så det kändes riktigt mjukt och skönt mot sadeln. I alla fall till att börja med....:)
Min färd började ut mot Lindomevägen och efter ca 12 km passerade jag Lindome Centrum, fortsatte vidare och bestämde mig för att köra 3 mil, sedan pausa och vända tillbaka. Jag stannade till i solen och drack vatten samt åt ett par hemmagjorda energibollar. Mmm....mycket godare än köpta varianter!


Det var roligt att cykla och jag tyckte att det rullade på bra. Vid ett tillfälle blev jag dock omkörd av ett gäng cyklister i fräcka tröjor och jösses vad det gick undan! Fick lite mindervärdeskomplex där men jag påminde mig om att jag är ju ingen cyklist, utan bara en tant som fått för sig att cykla Vätternrundan:)
Jag har beställt nya pedaler för de andra passar inte cykelskorna men de är försenade så jag körde med vanliga löparskor. Det blir intressant att se vad det gör för skillnad när jag kan knipsa fast mig. Förutom det känner jag mig rätt bra rustad när det gäller cyklingen, det är bara en ny hjälm som ska införskaffas. En säkrare hjälm med skärm som även skyddar lite mot regn. För även om vädret idag var fantastiskt så är det ju inte säkert att det är lika fantastiskt den 13 juni:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar