11 maj 2015

Vårruset :)

Jag gillar lopp.... jag gillar långa lopp....men jag måste ju säga att Vårruset med sina 5 km är ett himla trevligt lopp. Det är verkligen ett lopp för alla, och det vimlar av glada, pigga, skuttande tjejer i Skottsskogen. Framför allt skuttande innan loppet under peppande uppvärmning till hög musik. Här var vi runt 15 tjejer från jobbet som sprang i våra fina Via Egencia tröjor! 
Jag var trött i benen från gårdagens cykling men det var ändå så roligt att springa och så många som hejade på. Min kollega Jessica sprang om mig i början och jag hade sedan häng på henne hela loppet. Såg att hon också var lite seg bitvis eftersom hon kört ett nytt träningspass dagen innan och jag låg tätt bakom henne och tänkte att jag spurtar om henne på slutet. Men i sista uppförsbacken blev mina ben så stumma så i utförslöpet som följde kunde jag inte släppa på som jag ville och Jessica susade iväg. Vid upploppet hade jag henne strax framför mig igen men kom inte ikapp. Hade dock en kamp mot klockan som närmade sig 25 min och tryckte på allt jag hade de sista metrarna och kom in på 24.55 vilket får godkänt med dagens förutsättningar. Och jag hade ett roligt lopp :)
Min kompis Anna (på bilden) sprang också och efteråt tog vi sällskap hem medan de flesta kollegorna trotsade vindarna som ven runt öronen och satte sig en stund med pic-nic påsen. Men eftersom mannen åkt på tjänsteresa så jag fick hem och mysa med lillkillen istället :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar