13 september 2015

När kroppen bråkar.....

.....är det tur att det finns fler måbrasaker att göra. Har ett tag haft en diffus känsla i halsen så jag har inte vågat träna och riskera att en förkylning skulle bryta ut. Utöver det har knät ömmat så sista veckorna har känts sådär träningsmässigt. Jag får ju så mycket måbrakänsla när jag springer men rekreation i lingonskogen ger också mycket måbrakänsla! Älskar verkligen naturen och allt den kan erbjuda. Årets lingonplockning i Dalarna var lika mysig som vanligt. Vi fyllde termosarna med kaffe och varm choklad, bredde ostmackor av mindre nyttig karaktär men som smakar ljuvligt i skogen och gav oss iväg. Jag, Lucas och Alvin plockade tillsammans med svärmor och Lucas farbror ungefär 40 liter på två timmar, inklusive fika :) Jag tog det försiktigt eftersom jag efter förra årets lingonplockning blev sjukskriven fyra veckor för inflammation i underarmen. Lite galet men så blev det så i år plockade jag alltså lugnt. Rensningen tog ungefär lika lång tid och är också en trevlig sak att göra tillsammans. Vi bygger en grym rensningsanordning som tillsammans med en borste och tryckluft gör rensningen smidig. När man sen kommer in i stugan hettar det lika gott på kinderna som efter ett rejält träningspass! Lite extra lycka blev det i år för trots att blåbärsriset intagit höstfärgerna fanns det massor av stora fina bär kvar så även blåbärsförrådet kunde fyllas på. En härlig dag helt enkelt :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar