19 mars 2014

Det finns saker som är viktigare än en löparrunda!

Mobilen ringer och det står "Skolan" i displayen. Jag tittat på klockan och ser att klockan bara är 12 och dom slutar ju inte skolan förrän 13.20. 
Vad är det nu tro? Är lillkillen sjuk? 
Jag svarar och fröken berättar att Alvin ramlat och slagit i huvudet. Hoppsan! 
Ja han har alltid ramlat mycket den killen.... Totalt orädd! När han var liten och gick på dagis frågade vi honom:
"Vad har du gjort på dagis idag då?"
Och varje dag kom svaret lika självklart:
"Lamlat" :-)
Och nu var det alltså dags igen. Förutom det stora såret på knät han skrapade upp i lördags så har han nu också ett jack och en stor plåsterlapp i pannan.

När fröken ringde sa hon att det förmodligen inte var någon fara så det behövde sys men han skulle behöva komma hem i lugn och ro och dom ville inte skicka hem honom själv. 
Jag pratar med den lilla godingen som ändå är vid gott mod och han säger att det känns lite bättre. Tapper kille!
Mannen på tjänsteresa och kaos på jobbet efter två dagars Internetproblem pga ett externt orsakat fel. 
Hmm....inte riktigt läge nu....Är det någonsin läge...? Nej givetvis inte, man vill ju aldrig att barnen ska bli sjuka eller slå sig. Men....det händer saker med barn, så är det, och det är väl också så det ska vara antar jag :-)
Nu har jag turen att ha en extra man i huset i form av stora sonen, och att ställa upp för lillebror gör han alltid utan att tveka! 
Han hade precis slutat jobbet och hämtade lillebror som fick komma hem och äta glass och ta det lugnt. 
Jag kan så avsluta arbetsdagen i lugn och ro, trygg i vetskapen att lillebror har det bra med storebror.
Jag hann in och köpa ett par fina bandybollar som plåster på såret också:-)

Planen för dagen var en längre löparrunda men den får faktiskt vänta. Idag var det viktigare att mysa i soffan med den omplåstrade lilla killen och sen krypa till kojs och läsa tillsammans.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar