Fyll i din mailadress för mail vid nya inlägg :)

02 mars 2014

Förra helgen var en händelserik helg:-)

Få se om denna blir lika fylld av roliga upplevelser!
Startade förra helgen med att kliva upp kl 6 på lördag morgon! Japp, du såg rätt, frivilligt gick jag upp och åt en rejäl tallrik med gröt. Rörde i ett par ägg när jag kokade den också så blev den lite proteinboostad! 
Vid 7 rullade jag iväg mot andra sidan stan för att möta upp ett härligt gäng av träningssugna människor! 
En specialträning var ordnad med MIT Tough Team tillsammans med SATS Torpavallen så innan SATS öppnade var vi 32 glada själar som kämpade på olika styrkestationer, hinderbana och spinning. En go genomkörare för hela kroppen:-)
Efter det hem och duscha och sen åkte mannen och jag iväg till Ulricehamn och köpte den här godingen! En kameleont som heter Emma och som älskar syrsor och kackerlackor. Levande sådana förstås, mums....;-) Hon är hur cool som helst! 
Vi smugglade in henne med terrarie och allt i tvättstugan och när Alvin somnat ställde vi ut henne i vardagsrummet. På söndag morgon väckte vi Alvin med paket i sängen på hans 8-årsdag och när han sedan gick ner var det en obeskrivlig glädje som spreds över den lilla killens ansikte. Det han önskade mest av allt på sin födelsedag var en kameleont, och hans önskan blev sann:-)
Jag hade en ambition att komma ut på en löparrunda på söndagen men eftersom Sverige spelade OS-final i hockey och släkten kom på födelsedagsmiddag efter det så fick det helt enkelt bli en vilodag. 
Det var ett intressant program på TV i måndags. Det var inte allt som var nytt under solen med myterna kring träning och jag tyckte att man både bekräftade och dementerade samma ämne ibland. Det man ska komma ihåg är att det är skillnad på motionär, "elitmotionär" och elit och hitta sin balans i träning och näringsintag. Jag anser mig träna mer än "vanlig" motionär och får nog fortsätta hålla på mitt nyårslöfte att äta mer!
Jag ställde en fråga i chatten om vad som är bäst när man ska ge träningen eb extra kick inför Marathon och då var det långa intervaller som förespråkades. 
Så...under veckan som varit har jag satsat på långa intervaller i högre tempo på mina lunchträningar. 7 min i 12,5 och 13km/tim tempo på bandet, då hinner man med tre 7-minuters intervaller med 3 minuter vila mellan intervallerna innan det är dags att duscha och tillbaka till jobbet igen. Önskar lunchen var lite längre, men jag ska kompa vid lunch någon dag och köra några fler intervaller.
Ett styrkepass och några minuter på min nya vän skidmaskinen har jag klämt in också. Jag kom 20 m längre på samma tid i torsdags än vad jag gjort innan! Tjoho:-) 

Nu är det redan lördagkväll igen, och även om mer har hänt vill jag inte trötta ut er utan det kommer snart en ny uppdatering i stället. Ha en fortsatt go helg:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar