16 mars 2014

Obstacletraining med proffsinstruktör, härlig utmanande träningsform!


Man får aldrig sluta vara nyfiken! Toughest tävlingar, obstacletraining, militär hinderbana! Hur galet roligt som helst! Det enda jag önskar med detta är att jag var 20 år och orädd igen! :)
Men med ålder kommer feghet, eller var det vishet.....eller.... försiktighet kanske ...eller.... ja, ja, hur som helst så var jag tuffare förr! Men man kan i alla fall mer än man tror, det gäller "bara" att våga och försöka utmana sig själv utifrån de förutsättningar man har.

För sisådär 25 år sedan var mitt dåvarande jobb med på Fältstafetten, en tävling med massa olika företag i Slottsskogen och min lott föll på hinderbanan. Springa, krypa, klättra! Ett högt plank skulle man över också. Oj, hur tar man sig över ett sådant?! Upp till Skatås och träna! Som tur var hann jag aldrig göra fel utan fick goa tekniktips direkt av några grabbar som var där. Planket gick strålande på Fältstafetten och även några år senare stod jag inför samma utmaning på en teambuilding vid Billingehus i Skövde. Gick också galant!
Och så igår möttes vi igen. Jag och planket..... 
Högt var det tyckte jag mot mina 165 cm. Försökte tänka på tipsen jag fick för 15 år sedan, tog sats och.... pang sa det! Rätt in i planket! Nytt försök....pang! 
Lite högre fart kanske, ett kraftigare avstamp och.....se där ja! Upp och över!!! Som sagt, våga och utmana och aldrig ge upp! Det är SÅ mycket som sitter i huvudet! 
Sen var det att ge sig på nästa svåra "omöjliga" hinder.

Nöta nöta och...ta da...där knäckte vi även den koden och kunde gotta oss på toppen och glatt fota lite:-)

En grymt rolig dag med MIT Tough Team på militär hinderbana där vi fick proffsinstruktioner av bäste Konstantin "Acki" Avramidis-Granlund, bäst i Sverige på militär hinderbana. 

3 maj är han med som utmanare i Gladiatorerna, missa inte det! Och vill du bli lite imponerad, kolla in denna länk! Man har en bit kvar kan man säga, men hindren är de samma vi tränade på igår:-)

Idag är det träningsvärk lite här och där efter dessa ovana övningar men framför allt rygg, axlar, armar och fingrar ger sig till känna. Märks vilka muskelgrupper som ska få mer fokus framöver. Vet ju att jag är klen i rygg och axlar, detta var bara ytterligare en påminnelse :)

Hoppas snart se det här goa gänget igen! Tack för en fantastisk dag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar