17 mars 2014

Ett stort steg taget på vägen mot En Svensk Klassiker 2015!

I söndagsmorse var det pirrigt värre! Anmälan till Vasaloppet skulle öppna kl 09.00 och en tidshets hade byggts upp! Vasaloppet skulle länka över till en tillfällig sida för att klara den belastning som skulle bli, och tanken var ju god.
Jag satt hemma på min kammare och Tina och Louise satt hos sig. Vi var alla taggade och nervösa, skulle vi lyckas knipa varsin plats?!
När klockan slog över till 08.59 satte jag på tidtagningen för att verkligen vara på hugget och ladda om sidan kl 09.00.
Tiden var inne....jag var laddad och beredd att skriva in uppgifter plus klistra in mailadressen som jag kopierat och förberett. Men....inget händer!! Sidan är bara vit! Efter en stund kommer en text som säger:

Vad tusan!!!!! Och strax efter kommer denna:

Alltså snacka om frustration! Vi ringer varandra och känner oss lite smått uppgivna, ingen av oss fick plats!
Vad gör vi nu då? Ska vi åka Öppet spår istället? Men vi vill ju åka det "riktiga" loppet!!
Tack vare Facebook lugnades vi snabbt av detta besked. Ingen hade fått plats!!!
Vi var alltså inte ensamma om frustrationen utan hade gott sällskap av ytterligare knappt 16000 människor!

Men vad händer nu då? Hur länge ska man sitta vid datorn och vänta...? 
Solen sken utanför, Tina och Louise skulle iväg och jobba och jag hade lovat lillkillen att vi skulle göra chokladbollar, sticka ner till Amundön och fika i ett träd så som vi gjorde förra våren:-)
Rätt snabbt kom dock följande info:

Puh....än var det inte kört....ladda om, kolla så mailadressen ligger kvar redo att klistras in, räkna ner....
Klockan blir 10.00 och anmälningssidan kommer upp! Med darrande fingrar och adrenalin som inför ett lopp skriver jag systematiskt in mina uppgifter, klistrar in mailadressen och klickar iväg anmälan!
En sån oerhört go känsla när bekräftelsemailet dimper ner i mailboxen! Skickat från Vasaloppet kl 10.00 så anmälan gick snabbt :-)

Tina och Louise var också snabba och vi fick alla plats!!! Wiiiii:-)) 
Och tur var väl att vi var snabba kan man säga, loppet blev tydligen fullbokat på 90 sekunder!

Pust....ska det vara så här inför varje lopp? Nervositet och tömning av energi bara i att anmäla sig! Ja, så kanske det är, och så får det också vara då. Vi gör vad som krävs och nu är första anmälan gjord! I och med att man åker Vasaloppet finns också en gräddfil in till Vätternrundan om man missar den anmälan så det känns bra att veta. 
Nöjd med morgonens prestation rörde jag ihop lite chokladbollar och cyklade ner till Amundön med godingen och resten av söndagen ägnade jag bara till att njuta :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar