29 mars 2014

Jag ska ju ändå ta mig hem så varför inte....

......springa de 17 km jag har hem från jobbet! Jag kommer hem ca 40 min senare än med bussen och då är ett långpass avklarat! Ska försöka få in minst en sådan hemresa per vecka framöver inför maran 31 maj. På köpet får jag dessutom njuta av att löpa längs en av de vackraste och mest avkopplande sträckor man kan tänka sig! Älskar dessa vyer!

Det var torsdagens träningspass som gick längs härliga banvallen från stan genom Hovås och hem till Billdal.

Resten av veckan har bestått av intervallträning på löpbandet på lunchen samt två styrkepass. Måste se till att få in styrkan också och inte bara springa. Att träna styrka gynnar ju både löpningen och vardagen. Att se till att bålpartiet är starkt underlättar både vardagssysslorna och arbetslivet oavsett vad man jobbar med. För min del är det just ryggen, och även axlarna som behöver stärkas. Med min nya kompis stakmaskinen kan dom få sig en duvning effektivt och utan att passet tar längre tid än man hinner med. Bra muskelträning inför skidåkningen också :-)
För övrigt tycker jag rodd, chins och plankan är grymma övningar som jag ska öka intensiteten på. Fick just en utmaning från goa Tina som legat i plankan 6,5 minuter. Där är inte jag än, har nog maxat på 3,5 ca innan min rygg ger vika, men klart man antar en utmaning så det är bara att köra på. Någon mer som ska utmana kanske ;-) 
Andra goa tips på övningar för rygg och axlar får ni gärna hojta till om :-)

Inte så lätt att ta bild på sig själv alla gånger så huvudet försvann visst .... haha... men ni förstår principen med stakmaskinen och nyttan den kan göra:-)

Efter träningsmatcher i fotboll för lillkillen har jag nu njutit i den tidiga underbara vårsolen på altanen och gottat mig med en fairtrade frozen yoghurt från Ben&Jerry's. Lite redigt, lite syndigt och mycket njutning. Och njutning måste man  unna sig då och då!
Nu är det dock dags att dra på mig nya löparskorna och ut på en liten provrunda :-)
Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar