14 maj 2014

Inte läge nu!!!

Nu blir det vitaminboost!!!
Har känt mig lite trött ett par dagar men tänkte att det kunde bero på Londonresan....
Var oerhört trött på måndagen men hoppade ändå av bussen lite tidigare och körde 4 km uppvärmning på vägen till Slottsskogen och körde sedan på i ett drygt 5 min tempo i snitt de 5 km som Vårruset är. Eftersom första kilometern var galet trång innebar det ett högre tempo resten. Det gick, men det var jobbigt! 

Igår kände jag mig lite småskum i halsen men kunde inte riktigt sätta fingret på det....men så i morse kände jag tjockhet och stickande i halsen samtidigt som huvudet hade något av en "stoppatmedbomullkänsla"
Efter morgonkaffet och den varma goa gröten kändes det bättre, men....det är ändå något där!
Nu är frågan, ska min kropp vinna mot infektionen som den oftast gör eller ska jag trilla dit den här gången? Jag är så otroligt sällan sjuk, mitt immunförsvar jobbar oftast FÖR mig och det är INTE läge att göra annorlunda nu!!!
Min plan får nu vara att avstå träning om det känns lika i morgon, för att inte öppna upp för baceluskerna, och så vitaminboost!
Färsk vitkålssallad till maten, det är grejer det!
Visste du att kålväxter är bakteriedödande och grymma för immunförsvaret?
Innehållet av pektin gör också att de sänker blodsockret!
Så, ta en osthyvel, strimla vitkål och blanda tillsammans med olja, vitvinsvinäger, salt och dragon och njut!!!

En skön natts sömn nu i drömmarnas värld hoppas jag gör underverk, och i morgon är en annan dag:-) Natti natti


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar