07 maj 2014

Lite mindfulness på en klippa.....

......efter söndagens löparrunda. Gott att andas lite, ta in känslan, analysera rundan och....bara njuta av havet!

Igår sprang jag hem från jobbet igen, betydligt piggare i benen än förra veckan! 
Nu är det tuffa intervaller och kortare rundor som står på schemat. Kanske kanske ett långpass till innan nästa lördag men det får bero på känslan i kroppen och andra omständigheter om jag får till det. En del annat som ska hinnas med nu också, bl a en liten trip till London :-)
Men loppen närmar sig med stormsteg,  mindre än två veckor kvar till Göteborgsvarvet och mindre än fyra veckor kvar till Stockholm Marathon! 
Vet inte vilket som gör mig mest nervös.......Varvet tror jag, där har jag ju en tid sedan innan, en tid som jag givetvis vill slå. Förra året var första året jag sprang, termometern stod på 28,8 grader när jag åkte hemifrån och under loppet upplevde jag alla väder. Gassande sol, åska, hagel, regn, vind och gassande sol igen. Kom in på en tid alldeles under två timmar och målet var just att klara det under två timmar. Men i år vill jag mer! Får därför lite prestationsångest.....
På Stockholm halvmarathon hade jag ytterligare lite bättre tid än på Varvet och även den tiden måste slås..... Det gäller att dagsformen är bra, att jag prickat rätt med sömn, mat och dryck. Matintaget har jag helt misslyckats med sista rundorna så magen har bråkat med mig. Det får INTE hända vilket jag är orolig för att det kan göra....Men nu har jag i alla fall testat lite olika saker som jag vet att inte funkar för mig så jag får åtminstone undvika dessa. 
Marathon däremot, där har jag ingen referens att gå efter så där är ingen press på det viset. Där gäller det att ta sig runt! 
Visst, tidsmål dyker upp i hjärnan hela tiden när man är en tävlingsmänniska, men jag puttar bort dom. Jag ska ta mig runt helt enkelt!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar