16 maj 2014

Jag vann mot förkylningen, idag kör vi!:-)

Hämtade nummerlappen på lunchen igår tillsammans med kollegor som också ska springa. Där började pirret komma, vilken fest detta är! Alla människor som är inblandade för att göra detta möjligt. 

Till lunch blev det pasta och på kvällen laddade jag med hemgjord sushi med massa ris! Mmm....riktigt mumsigt! :-)

Kolhydratladdning är toppen eftersom varje gram kolhydrater(glykogen) som är lagrade i kroppen binder 4 g vätska och som efterhand när de förbrukas frisätter vätskan. Det gör att man liksom har vätskan med sig under loppet:-) Har man exempelvis 500g lagrade kolhydrater så motsvarar det 2 liter vätska vilket är väldigt svårt att dricka under ett lopp!

Efter lite uppvärmning i vackra Billdals Park och en stunds reflektion vid havet sitter jag nu på bussen mot Slottsskogen. 

Den befarade förkylningen jag kände av i början av veckan vek undan och jag segrade ännu en gång! Älskar dessa segrar! :-)
I dag lär jag inte segra och eftersom jag inte känner mig i toppform kommer jag kanske inte ens att segra över min egna tid på halvmaran. 
Men.....jag kommer att genomföra loppet, njuta av folkfesten, det fina vädret, pirret och adrenalinet innan start och den härliga känslan efteråt när jag fått min medalj och känner att jag slutfört något. 
Känslan att ha nått ett mål, suga på den karamellen en stund och sedan känna suget efter mer, DET är en härlig känsla! 
Nu kör vi! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar