17 maj 2014

Nöjd...eller...nja...


Jag borde vara nöjd! Med tanke på hur jag känt mig i veckan och värmen som återigen förgyller Göteborg denna dag:-)
Men....jag tänker alltid efteråt....borde jag inte kunnat köra på lite hårdare....jag hade orkat lite mer...bla bla bla....För egentligen är jag bättre tränad än så här...jag borde klara det bättre....!
Det är väl tävlingsmänniskan i mig som talar då förmodar jag....Jag glömmer att jag vann över mig själv från förra året! 
Jag jämför mig med andra, och sen är jag plötsligt inte nöjd längre! 
Men varför kör jag då "safe", varför ger jag inte "lite" mer?! På senare år har jag blivit mer rädd för att bli trött, och ändå är det jag som peppar och säger "Våga bli trött"!
Ja ja, som jag skrev innan så skulle jag ju njuta, och det gjorde jag också stora delar av banan. Det var varmt på sina ställen, och det var trångt! På väg upp för Älvsborgsbron, på de smala gatorna på Hisingen, över Götaälvbron, på Avenyn och vid Götaplatsen! Där bestämde inte jag tempot! Det kändes ändå stabilt första milen, fick håll efter 7-8 km som inte ville ge sig på ett tag, det tog energi. Men det var en folkfest! Det var roligt och härligt med alla människor som hejade, barnen som sträckte fram händerna så man fick göra high five med dom och banden som spelade efter vägen! Tack Daniel Lith i M.I.T och bandet ReChord för "Sommarnatt" när jag passerade, det gjorde stegen lättare och sen var det bara ett par kilometer kvar:-)
Det var inte personbästa på halvmaran men bästa på Varvet. Kom in på tiden 1.57.39.
Efteråt kände jag mig fräsch i benen, njöt av myllret när man fortsatte genom målområdet, fick medaljen som var tung och vacker, smakade på bananen och kexchokladen och sippade lite kaffe. Kaffe var gott!! 
Sen hände nåt läskigt, jag slog i en upphöjning i asfalten och vänster vad började krampa. Visste inte vad jag skulle göra, satte mig på huk, böjde foten, masserade vaden och det började släppa! Puh....vadmuskeln var stenhård, som en tennisboll, hur läskigt som helst:-)
När jag kom hem hade mannen grillat lax och ett glas kallt vitt vin väntade i solen efter en go dusch och lyxig bodylotion från London:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar