25 maj 2014

Några dagar i högklackat gjorde susen för vaden:-)

(Inte så lätt att ta bild på sig själv när man hoppar:-) 

Efter Göteborgsvarvet när jag gick genom målområdet, njöt av stämningen, loppet som varit och tittade på alla människor omkring mig så började ju min vänstra vad att krampa! Dagen efter var den fortfarande stel och öm. Jättestel och jätteöm faktisk! 
Och varför får man kramp då? Ja om det tvista de lärde, man vet faktiskt inte riktigt. Det spekuleras i många orsaker, allt från vätskebrist till brist på magnesium och kalcium och helt enkelt att muskeln är trött. Det sistnämnda är det man tror på mest och det låter ju faktiskt också väldigt logiskt. 
Av min fina vän Louise som är sjukgymnast fick jag tipset att jag skulle se till att den fick cirkulation, "trampa" med foten och göra tåhävningar!
Tänkte då att högklackat måste vara kanoners! Så nu har jag "trampat" runt i högklackat några dagar och vaden har mjuknat och mår fint igen! :-)
En vecka kvar nu till det stora kraftprovet.
Det har inte varit världens bästa uppladdning denna veckan heller men några små hållaigångpass ska nog gå att få in under sista veckan. 
Igår gav jag mig ut på en liten kort runda med några styrkeövningar vid havet. Vissa ställen är ju trevligare än andra för en planka och diverse andra övningar!
Har DU gjort DIN planka idag?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar